jueves, 10 de diciembre de 2009

Sessió 12

Avui a classe de TIC, el Xavi ens ha fet ajuntar amb grups de 6 persones.
Seguidament ell ens feia unes preguntes, en teoria tenien que ser 6 i cada una teniem un temps màxim de sis minuts per respondre-la, i a cada ronda de preguntes tenia que anar canviar el portaveu del grup.
Bé, per questions de temps no ens ha donat temps de possar-les totes en comú.

El meu grup, hem arribat aquestes conclucions sobre aquestes presuntes:
(de l'activitat feta a classe, tots els membres del meu grup que tinguin l'informació, penjaran alguna cosa semblan com la seguent, ja que és l'activitat que hem fet i nosaltres l'hem fet d'aquesta manera):


PREGUNTES:

Qüestió 1. Digitalització

• Definiu els conceptes: digitalització, multimèdia i TIC.
• Comenteu amb exemples les possibilitats de la informació digitalitzada.

Qüestió 2. Llenguatge AV i mass media

• Què s’entén per llenguatge audiovisual?
• Comenteu-ne les semblances i les diferències amb el llenguatge verbal.
• Relacioneu-ho amb la influència educativa dels mass media.

Qüestió 3. Internet. Hipertext. Xarxes de coneixement.

• Què s’entén per hipertext?
• Relaciona-ho amb el concepte “xarxa de coneixement”.

Qüestió 4. Societat digital. Web 2.0

• Explica el concepte de Web 2.0
• Justifica perquè la viquipèdia i el Facebook són recursos directament relacionats amb el concepte Web 2.0

Qüestió 5. Recursos TIC per a l’aprenentatge: metàfores.

• Relaciona els següents programes amb les metàfores d’ún de l’ordinador per a l’aprenentatge:
o CMaptools
o Teachertube
o Farm Ville
Qüestió 6. Aprenentatge col•laboratiu.
• Explica què és un ... (penjat al fòrum).



RESPOSTES:

1.
Digitalització: és convertir un tipus de senyal, en senyal digital, en un senyal binari. Com per exemple passar un so a l’ordinador o un text.
Multimèdia: és un sistema que utilitza més d’un mitjà de comunicació al mateix temps com les imatges, el text, el so...
TIC: Les Tecnologies de la informació i de la comunicació agrupen els elements i les tècniques utilitzades en el tractament i la transmissió de les informacions, principalment d'informàtica, Internet i telecomunicacions.
Exemples de les possibilitats de la informació digitalitzada: modificar les informacions, arxivar-les, ordenar-les...

2.
Llenguatge audiovisual: (SENSORIAL) és un sistema de comunicació que es produeix a través de les imatges, del so... amb el objectiu de comunicar i de transmetre la informació més atractiva.
Influència educativa: els nens estan més atents a les classes ja que no se’ls hi fa tan pesada la classe. La televisió per exemple influeix molt ja que provoca sentiments i a partir d’aquí se’ls hi que més. L’escola hauria d’educar sobre el llenguatge audiovisual i fer que aquestes no afectessin tan als nens.

3.
Hipertext: és un document per a moure’t dintre d’un text o fora d’aquest... un text que o té limitacions, que és inavercable, que té enllaços que et porten a un altre text, un text que té alguna cosa més. Textos que es complementen amb altres textos entrellaçats amb altres...
Relació: un hipertext és una xarxa de coneixement ja que ens permet anar a altres textos i augmentar els coneixements. La xarxa de coneixement és va construint a partir de les intervencions de les altres persones i anar-se complementant (com a la blogosfera) i així el coneixement és va complementen i augmentant i és fa un text sense limitacions...

5.
CMaptools: ordinador com a eina (et facilita una feina “inutil” per centrar-te en lo útil). Ordinador com a tutor si li dones un mapa conceptual en un nen, llavors aquest alumne aprèn del programa.
TeacherTube: ordinador com a tutor (ja que s’hi poden veure vídeos amb continguts educatius). Ordinador com a eina, ja que un professor pot utilitzar-lo com a font d’informació.
Farm Ville: ordinador com a simulador. Ordinador com a alumne, ja que tu li introdueixes unes ordres però alhora és l’ordinador com a tutor perquè descobreixes (a través d’un tutorial... sino no)com “fer una granja”.

No hay comentarios:

Publicar un comentario